Beauty:D

hej! :D

det var ett tag sedan jag uppdatera min blogg men idag får det bli :p

12 Augusti


på förmiddagen ringde Ida till mig och frågade om jag ville rida Beauty för hennes ''barn'' hade inte kommit ( det var ridläger )
och jag tog gärna henne så jag åkte till stallet lite senare och ryktade henne och tog ut henne på en liten mysig promenad till dagstorp ryttarförening :D
jag hade sadelväska på henne för jag hade med lite mackor och så ;)

det gick super bra! vi provade lite stigar och såg var vi kom (:
när vi kom hem skulle jag ta bussen hem och när jag skulle gå kom jag på att jag hade låst in både mina nycklar och mitt busskort i skåpet (a)
så pappa fick komma och medans jag väntade tog jag ut Beauty också gjorde vi en liten hemlighet :D

13 Augusti


idag kom Beautys barn.
men emelie frågade om jag ville rida Brandy :D och det ville jag mer än gärna för jag har inte ridit honom på jätte länge :(
jag red med Emelie i ridhuset, det gick jätte bra :D fast han va lite slö och seg :P
jag red honom på helt ''naturellt'' bett och han lyssnade super bra!! :D :D han är bäst! :D

jag hoppade några låga hinder med honom och ställde honom (:


14 Augusti


idag fick jag rida brandy igen :D :D
jag red honom med likadant bett som dagen innan (:

när jag hoppat upp och börjat skritta så var han väldigt pig!! :O ;)
men det var för att bäda om nya hästarna på ridskolan var där och vi gick på samma halva av ridhuset som dom (:
men sen red jag på en volt på andra sidan och då lugnade han ner sig (:
jag ställde honom och volta snävt och han var SUPER duktig!! :D:D

tack Emelie! :D



en bild från 12 augusti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0