dålig uppdatering!

hejsan! :)
förlåt för den dåliga uppdateringen! jag har bara inte orkat -.- men nu ska jag skriva lite om ridpasset igår :D
jag och beauty skuttade över små hinder och tränade på vägar, gick rätt bra men hon va lite hård i munnen. vi tränade också att komma rätt på hinderna ( när man tar några galoppsprång mellan hinderna). det gick bra fast kom helt fel på det en gång men det va för jag gjorde helt fel :P
försökte också få henne att göra galoppombyte utan bom så fattade vänster galopp i höger varv och tvärt om i vänster varv. hon gjorde aldrig galoppombyte men hon tyckte det var jobbigt att ha fel galopp så hon var rätt trög att fatta galopp på ;)
blev nöjd med ridpasset för hon va mycke mer framåt än vad hon har varit i onsdags och fredags! :D
sen direkt efter red jag play så eve fick stå med Beauty :P
du kanske undrar varför jag red honom?
evelina hade ridit play innan men trillat av så hon ville inte rida honom igen/mer och han behövde springas av lite så jag sa att jag kunde rida honom :D
jag satte upp och red honom framåt typ ett varv jag gjorde lite halter för att se om han lyssnade, men han drog emot. sen började vi trava och skulle komma över ett lågt kryss och han tog ett fint hopp fast kanske lite överdrivet högt :P och precis när han hade landat bockade han och slängde sig åt sidan och det gick snabbt så jag flög över halsen och landade pladask på ryggen och bakhuvudet så nu har jag rätt ont i nacken! :P
jag hoppade upp snabbt igen och fortsatte rida :D
kom på hindret igen och då gick det bra! :)
det kändes som han skulle skena/sticka när som helst typ under hela ridpasset (red inte så länge). han stack 2 gånger men då satt jag tack och lov kvar! ;) en gång låtsades han bli rädd och andra gången var det för en häst vägra på ett hinder -.- lite töntig e han! :P
hoppas det inte blev för mycke för er att läsa! ;D
bäbis!<3

Kommentarer
Postat av: Josefine

vad rolig häst

2010-12-23 @ 11:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0