stallet 21 och 22 dec

hejsan! :)

tänkte skriva lite om när jag var i stallet 21 och 22 ;)

21 DECEMBER

lät emilia rida beauty lite för jag hade ont i min nacke men sen blev jag så sugen på att rida själv så jag hoppade upp och red henne lite (A)
emilia och Beauty red lite slalom med henne och över bommar och lite övningar med koner(:
när jag red beauty tränade jag på att ställa henne i trav galopp och skritt. de gick riktigt bra! :)
först var hon rätt hård u munnen och streta emot när jag ''drog'' i tyglen men gjorde lite övningar så hon mjukna efter en stund och gav efter.

emilia kanske ser lite konstig ut typ dålig på att rida men det e för hon har så mycke kläder på sig :P








haha beauty gör lite fula ''poser'' när man fattar galopp ibland XD







22 DECEMBER


slutade skolan och fick LOV vid 12 och min mamma hämtade mig och emilia på skolan så åkte vi direkt till skolan då för det var en ponny som skulle besiktias (stavning*) också fick man vara med om man ville se hur det gick till.
sähär ser ponnyn ut:
skit söt!! :D





  Carl Kantarell ;)






Beauty hade varit hos tandläkaren så hon fick inte ha träns på sig så jag longerade henne för hon skulle få röra på sig :)
hon blev sjukt pigg! :P hon bockade har aldrig sett henne bocka när hon har motionerat (asså bara i hagen) och hon sprang helt vilt! ;D tror det var lite för ''drogningen'' (;
ville spara lite på hennes energi så hon fick inte bli trött :P

här kommer lite bilder från hagen ;)
om du undrar vrf hon är själv var det för jag släppte ut henne själv ;)





 beauty ville inte bli fottad igår så hon gick bara iväg hela tiden :P :(

ha det bra<3

Kommentarer
Postat av: Josefine

så skojsig färg<333333

2010-12-23 @ 11:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0