Hos Beauty den 27/7

idag var jag hos min bebis igen ;P
jag och tove red idag tsm, rikitigt kul!! :D
först trava vi igenom en skog och när vi skulle gå över parkeringen till brukshundsklubben så satt det hundar som såklart börja skälla på oss och Bea blev ju rädd och försökte vända.
men hon gick över utan någon protest (: min häst är så duktig! <333

när vi kom in i skogen igen så travade vi.
när vi kom ut på en stig så försökte vi hitta en stig i den '' tredje'' skogen men det gick inte super så vi fick gå tillbaka igen också gick vi ut på lilla bilvägen och gick in i en skog som visst var privat mark (a)
men gubben som ägde den blev sån tur inte sur ;)

vi red upp mot katarina shölback och red in i en skog som inte var bäst att rida i ;P det var tät skog med torkade granar som rev mig på benen eftersom jag hade shorts på mig ;P
när vi hade ridit rätt långt in i skogen så var vi tvungna att vända för att stigen tog slut :@ ;P
när vi hade gått en bit så sa Tove att vi kunde låta Beauty försöka hitta ut och det gjorde hon! :D så jäkla duktig är min häst! <333

sen red vi upp längre och red in på 2 vägar men vände (:
sen äntligen hitta vi en bra stig som vi red in på och då kom vi ut vid vägen där man vänder in om man ska rida till sjöarna från stallet och då galoppa vi i skogen där det är stigar :D
men det låg en hög med plankor som bea drog åt sidan och rakt in i en gran som jag såklart får rätt i ansiktet! ;)
busig häst!

sen provade vi lite olika stigar och red sedan tillbaks till sjön och galoppa runt sjön vi hade konditions träning med dom (:

sen badade vi med hästarna och det tyckte dom var skönt!! :D

och sen gick vi tillbaka och släppte dom också såg vi att Lillan hade släppts i hagen och gnäggade till Beauty och Smulan hela tiden :P

tack för en härlig och lång ridtur Beauty, Smulan och Tove! :D

har tyvärr ingen bild från idag, glömde det ):



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0