hos Beauty den 30/7

Idag åkte jag med Evelina till betet och emilia följde med (:
jag ville rida själv för jag ville galoppera och jobba Beauty lite så vi gick ner till sjäarna också red jag själv och emilia och evelina red.

jag travade fram beauty lite och sen blev det skritt och då så var hon jätte svår att jobba med så jag lösgjorde henne lite och efter det var hon väldigt lätt! (:

men när jag precis hade fått henne lösgjord ropade evelina och emllia på mig så jag fick gå till dom.
och då frågade evelina om vi kunde byta hästar för att play var jobbig och då sa jag 'ja' (:

han e sjukt rolig att rida!!! :D

när båda hade kommit upp på hästarna, fixat stigbyglarna så red vi iväg igen.
jag gick först med Play och han var jätte duktig!! (:
vi travade också när han gick först (:

sen skulle vi galoppera lite för att evelina ville att jag skulle galoppera play så han inte blev så pigg.
så det gjorde jag (:

emilia red barbacka så hon ville inte galoppera så jag och evelina skulle galoppera ''ifrån'' honom och sedan ''tiilbaka'' till honom. och det gick väl bra , vi travade lite och play stack med mig men jag hann stoppa honom, sen fortsatte vi och sen fattade vi galopp, och då började han bocka och springa iväg och helt plötsligt låg jag på marken ;P
jag hade kvar handen i tyglarna så när jag låg där på marken försökte han få sig själv fri men det fick han inte! han drog och sparkade i luften och hade sig, jag reste mig upp så jag kunde hålla lite bättre ochblev skit sur på honom!!! 
evelina blev rädd för att jag hade skadat mig eller att jag skulle det så emilia och evelina butade hästar.
evelina sprang iförväg med indy och emilia hoppade upp på beauty.

play kunde ju inte stå stilla heller , och han stod och gnäggade typ hela tiden.

vi började med att skritta och då skulle inte play skritta utan småtrava , men sen travade vi och sen galopp, han försökte få av mig med bockningar , sticka och sånt men det kunde han inte! :P

sen dom sista galopparna så bockade han 2 gånger på raken och sen galopperade han som vanligt (:

och tillslut red vi hem ;P

tack för en rolig ridtur Beauty och Play!!! :D

jag börjar faktiskt gilla play lite ;)



glömde tyvärr att ta någon bild :(









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0