Hos Beauty den 2/11

var i stallet typ hela dagen :D ( från kl. 10 - 17.30 )
först när jag kom tvättade vi krubbor och vattenkoppar och sen mockade jag och Katarina sa att jag skulle strö framme eftersom hon bajsar och kissar där bak (:
sen fikade vi :D


efter det hade Gitt ( en fodervärds mamma ) en liten ''lektion'' för oss om hur man tömkörde och vad man behövde, sen tömkörde jag Bambam, AS KUL!! :-D
sen hämtade jag Beauty och ryktade lite, ställde henne i stallgången för att tvätta hennes hovar för att sen ta på hovbalsam, men eftersom hovarna var lite blöta fastnade den inte så jag fick låna Evelinas hovolja :D tack eve!! :D <3
och jag fick ha den i mitt skåp och ta när jag vill :D ;P

sen tog jag på Beautys lindor och eve sadlade och tränsade henne.
sen gick vi in i ridhuset och Evelina hade lektion för mig. jag skulle göra halt vid varje bokstav och sen rygga och sen skulle jag trava, halt och trav igen. gick super! :D

sen galoppa jag lite.
efter det gick vi ner till volten vid A och tränade på galoppombyte. gick väl sådär.
sen gick vi tillbaka till C och galopperade och skulle göra halt vid varje hörn och sen galopp igen (:
gick väl också sådär (:

evelina skulle hämta sin tröja och gjorde en massa annat och hämtade såklart inte tröjan :P så jag skrittade Beauty ca 15 min för att eve var iväg så länge... (;

sen tränade jag henne att styra henne med en hand, och hon är otroligt duktig på det!!! :D :D
och sen tränade jag min balans med typ jokey stigläder :D gick faktiskt bra, ska försöka börja träna det en gång i veckan och mitt mål med det är att :
kunna rida så kanske mellan 30 - 45 min utan att bli trött :) och att balansen ska bli mycke bättre + att jag ska kunna skritta, trava och galoppera utan att hålla i mig med händerna. idag fick jag hålla mig i manen (A)

bilderna blev inte så bra och filmade mest och jag vet inte hur man lägger upp sånt :/




 hon var riktigt snygg, gullig och söt i grönt! :D

Kommentarer
Postat av: evelina larsson

hihi :D

puss (a)<3

2010-11-03 @ 18:47:59
URL: http://polskbergsponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0