hos beauty den 24/10

har ni tänkt på en sak? (;
igår var det exakt 2 månader till jul! :D :P

iallafall. jag hann inte/glömde (A) lägga upp ett inlägg igår så det får bli nu (:
igår red jag beauty, vi skrittade fram ute, sen gick vi in i ridhuset. jag tänkte först rida dressyr men det märkte jag sedan att ingen av oss ville. så jag hoppade av, tog av inspänningarna och fixade en liten bana med cavaletti.
sen hoppade jag upp och började trava över dom. det gick lite dåligt för beauty kom lite konsigt på typ varje :/
men sen tränade jag hennes kondis. jag red på fyrkantspåret. jag började i skritt med att göra halt vid varenda bokstav och rygga några steg och sen gå fram igen, sen gjorde jag net i trav och sen när jag skulle galoppera så vid varje bokstav tog jag lite i henne, som halvhalter (:

sen började vi ''hoppa'' cavalettisarna. jag skullle träna på att öka mycke mellan hinderna och sen samla. det är något som jag måste träna henne på! (;
men hon var super duktig!! :D

på söndag ska jag nog hoppa henne en bana på 80 cm, tänkte att jag skulle hoppa henne 60 och 80 på pay and rid:en den 14 november :D så om det känns fint och det känns bra ser no nog oss på 80 banan den 14 :P




bilder kommer om någon dag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0