träning för pontus 22 okt. 2010

tränade för pontus igår (( 22 okt ))
det gick riktigt super! det kändes grymt bra! :D
beauty var jätte sammarbetsvillig och löste grejerna vi gjorde galant! :D

jag ledde henne lite runt stallet för jag letade efter eve så hon kunde fota oss lite (A) så då skrittades hon ju fram lite :P sen hoppade jag upp också fotade eve mig.
jag red fram henne i dressyr på galoppbanan. hon svarade riktigt bra faktiskt! :D
jag travade lite på galoppbanan också.

sen gick jag in i ridhuset, pontus träning höll fortfarande på för gruppen före så jag skrittade henne sen travade lite och sen galoppa vi några steg i varje varv ;)

när pontus lektion började skulle vi öka skritten, vi skulle känna hur hästen tryckte ifrån med benen.
sen ryggade vi dom och sen travade vi skulle göra halt vid varje bokstav och rygga och sen börja trava igen (:
sen galoppa vi.

vi skulle galoppa mellan 2 bommar, vi lekte lite med hästens galopp, först skulle dom ta 4 galoppsprång sen 3 också skifftade vi lite (;
sen höjde han dom så skulle vi göra likandant (:

sen skulle vi hoppa ett hinder.
vi skulle komma i jätte sakta trav, för då är det enklare att hoppa för hästen (:
han höjde lite hela tiden och Beauty och Jag kom på 1 meter och det kändes som hon klarade det utan problem :D
jag ville hoppa högre men det fick vi inte för Pontus (A)

jag är super stolt över min vackra häst! :´) <33


bilder från ''dressyren''
haha skoja, men bilder från framridningen när vi red lite dressyr ( hon går inte så bra på bilderna! )






 love you! <3



när jag hade mockat strödde jag ut lite halm för dom ska ha det att stå och äta på, det såg ut som skit mycke men det är ändå bara en halv bal :P
det kan inte bli kul för hennes lördags skötare att mocka (A)








gjorde om ljuset lite (;




Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej!



Jag har sett att du har lagt ut på HästNet att du vill ha rosa saker till din D-ponny.



Jag har ett rosa Täns stl, cob



och rosa elastiska benlindor!



om du är intresserad så skicka till: [email protected]



MvH Kajsa

2010-10-23 @ 10:29:09
Postat av: Josse

fint, glöm dock inte att inspänings tyglar ska sitta lösa, det är hjälp inte "trycka" ner hästen utan dom ska "flaxa" lite.

2010-10-25 @ 19:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0