:'(

hejsan! :)

va på kalas brunch imorse hos min mormor :D
en tjej i stallet (linnea) ringde mig en stund efter vi hade kommit och sa att Beauty hade ont i magen och att dom gick med henne och hon inte åt och så. efter kanske en timme ringde hon igen och sa att det hade blivit värre och hon sa att vetrinären snart skulle komma om 30 min. så det blev lite stressigt, vi körde snabbt hem och jag och emilia bytte om och sen körde pappa oss, men vi kom inte ut med bilen!.. så han skottade massa och mamma fick putta så det blev full rulle :P
tillslut kom vi ut och äntligen kunde vi köra till stallet! jag var jätte nervös och när jag kom till stallet möttes jag av en syn som gjorde riktigt ont i hjärtat! hon kunde knappt stå upp och höll på att trilla hela tiden och hon darrade och hängde jättemycke med huvudet.
när vetrinären hade kollat och tagit sprutor och kollat magen och allt sånt fick Beauty åka till djursjukhuset i Helsingborg.
när jag stod när utanför transporten med Beauty bredvid mig kom Lady förbi ( hennes bästa kompis) gnäggade hon jätte högt! tyckte rikitigt synd om henne! :( och man såg verkligen hur ont  hon hade! :-(
sen lastade jag henne och hon var super duktig, gick raka vägen in!
jag kramade om henne och gav henne en puss och gick sen ut, och kollade på när hon åkte...
blev super ledsen! jag åkte hem med min pappa direkt men ska dit sen igen och rida Play :)

jag hoppas verkligen det går bra för dom ute på vägen och håller tummarna för att ALLT ska gå bra!<3

antagligen kommer hon inte hem idag, så jag och pappa ska åka och hälsa på henne där imorgon (ifall hon inte kommer hem idag)

uppdaterar nog bloggen när jag har ridit Play och ska fråga om mamma vill fota lite ;)



GLÖM INTE TÄVLINGEN! läs om den i förra inlägget ;)

gillar denna bilden så den får komma i repris XD

 min fina ponny! (L)

Kommentarer
Postat av: emilia <3

finns alltid josse! <3

2011-01-08 @ 18:30:12
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Åh, hoppas pålle mår bättre fort <3

2011-01-12 @ 02:11:19
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej fin blogg! :) allt bra?

2011-06-04 @ 00:02:43
URL: http://johannabergenstrahle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0