stallet idag

skrev ihop en liten text när jag var borta (:
hoppas det inte böev för mycke :P

Hejsan! (:

Har varit i Ängelholm nu och tänkte uppdatera min blogg innan jag kryper ner i sängen ;)

Tog bussen ut till stallet vid nio och orkade knappt gå upp från sängen :P

När jag kom mockade jag först till Beauty och sedan till Play, han hade jättemycke bädd! :O så det fick jag ju mocka ut och det luktade INTE gott, haha! :P när jag var klar med det strödde jag med några påsar ;)

Så det tog ett tag och mocka till honom.

När jag var klar med vägt upp mat och mockat så hämtade jag Play från hagen och ryktade honom. Ryktade ett tag och man såg verkligen hur han njöt! ;D

Haha han rymde 4 gånger från boxen idag, och sista gången lät han inte mig få tag i honom så en tjej fick stoppa vägen i stallgången så han gick in i en box (Y)

Efter det ryktade jag Beauty en liten stund och sadlade sen, och red Play efter (:

Han var riktigt otroligt underbar! :’D e helt kär i honom nu :P

Emilia gick in med Beauty för jag skulle ta henne direkt efter play för vi hade lite brottom. Så hon skrittade henne lite så jag skritta play bredvid och då så stannade han så smackade jag på honom och tillslut fick jag lägga till spöet och då vände han sig mot Beauty och tänkte sparka henne! :o blev riktigt sur på honom :P ingen sparkar min ponny! ;)

Skrittade fram honom ordentligt så han gick framått och gud som han SEGA i början! Haha X)

Jag fick ju sitta och driva heeela tiden! :O men tillslut gick han fram.

Tränade lite på att rygga, att han skulle vara framått HELA tiden, halt-trav, halt-skritt och lite över 2 bommar, över bommarna gick han jättefint! :D

Red på en volt mitt i ridhuset och efter några varv i trav galoppa vi något varv, framått där med! ;) det är nog inte ofta han galopperar så snabbt och rör på sin lilla kropp XD

Han var en riktig super-duper häst! :D han är UNDERBAR! :’D det klickade verkligen till med ridningen idag! Har aldrig känts så bra att rida honom innan! <3

Längtar verkligen jättemycke tills imorgon!

Han sökte sig ner med huvudet efter balans :’)

Ska försöka klura ut hur man lägger upp ett videoklipp imorgon så ni kan få se hur duktig han var (;

Han kicka och bocka några gånger men jag satt kvar:P

Kunde inte rida så länge för han blev trött rätt snabbt…

Hoppade upp på lilla stackarn som fått stå och vänta ;)

Hon var också duktig men det kändes så sjukt konstigt eftersom jag hade ridit play (A) ställde henne lite, tränade på galoppombyte och korta och länga galoppen, hon var rätt så duktig och svettades lite (:

Ha en skön natt och sov gott! :D



kommer nog bilder imororgon (:

vet inte vrf texten blev ihoptryckt asså inga stycken :/ hoppas det går att läsa ändå! (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0